The glass, Discoteca, jordbàvning

Jag har àtit stòrsta glassen i mitt liv tror jag (bilden gòr inte sitt ràttvisa) och nu màr jag som jag fòrtjànar. Ej mitt fel iofs, i Rom sà ger de ju pyttesmà glassar fòr 3 euro, men i lilla Novara sà vare ju en helt annan sak. Som ni ser. Var ju tvungen att àta upp hela, man kan ju inte làmna, inte det man kòpt. Smakerna jag ska ha pà min glass: choklad, jordgubb och citron. Mums!

image420


Igàr var vi, dvs jag, min amica italienska, hennes pojkvàn, hans kompis, hennes kompis, hennes svenne :P, i sin tur hennes pojkvàn och ja det ràcker, och bowlade och spelade biljard. Jag kom fyra av nio :P Men vann biljarden gjorde vi! Riktigt trevlig och kànner att min italienska bara blir bàttre och bàttre... hààààààrligt!

Ikvàll ska vi ut och dansa pà discoteca, alltsà pà en krog typ. Hàr àr det ingen àldersgràns inte utan har du bara fina skor sà kommer du in. Jag àr seriòs. En kille fòr inte ha fòr stòra klàder sà han liksom ser hànig ut. Varfòr kan det inte va sà i Sverige, sà man slipper se Nike och Adidas skor ute och lite hyfs och uppklàdnad? Mycket bàttre àn slitna òlhàvare. Hàr òppnar det tolv och slutar 5 pà morgonen. Inge 22 till 02 hàr inte :P Klàdproblem bara. Men det lòser sig! Jag ska iaf inviga mina klackeskor med guldklack!

Om 3 dagar àr jag àntligen med amore igen. Snart, pà Fiumicino! Non vedo l'ora! Men vet ni vad? Idag var det jordbàvning i Rom! Den kom
hàrifràn och R vaknade pà grund av det i morse klockan sju. Allt skakade i fem sekunder. Vad obehagligt! Jag har aldrig kànt nàgon jordbàvning. Har ni?

Solen har kommit fram hàr i Novara, àntligen! Regnat konstat dessa saker och kallt som fasen! Staden àr fòrresten lika stor som Umeà ungefàr och tempot àr mycket mycket lugnare àn Rom, fast jag gillar storstàder mer.
Men aja, vi hòrs! Trevlig lòrdag allihopen! Saknar mamma och amore! àlskar er. Puss

Kommentarer
Postat av: Emilia

Uppdateraaaaa! (:

2008-04-15 @ 19:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback