Mål

Igår började "allvaret", alltså universitetet. Först och främst: jag älskar universitetet! Atmosfären, människorna, (det är ju inte precis nå puckon som går där utan engagerade människor med en stark vilja och med en positiv livssyn). Jag valde två kurser i våras - Nationalekonomi och Utveckling, globalisering och fattigdom. Den sistnämnda gick bort eftersom den krockade. Så jag valde ryska istället för att jag skulle få fullständigt studiestöd. Igår var första ryska lektionen och det känns helt rätt. Jag är ändå halv ryska (jag förstår allt) men kan inte skriva eller läsa.. så kan jag bara det så kommer allt att rulla på! Nationalekonomin gick dock bort idag. Jag pallar inte, finner ingen motivation och är less på allt efter tre år som har med ekonomi att göra. Det finns så mycket annat som är viktigare, till exempel hur vi mår och vad vi ska göra för att må bättre. Så idag har jag bestämt mig för vad jag ska läsa och jag är så glad! Det värsta som finns är att inte veta vad man vill, att inte ha ett mål eller något som man brinner för. Då är ju allt (enligt mig själv) meningslöst. Jag hatar känslan av meningslöshet och att inte hitta någon motivation från någonstans. Så jag följer mitt hjärta, i samarbete med min hjärna, nu. Jag ska bli kostvetare / hälsovetare / hälsopedagog / kostekonom - ja det finns många titlar och vägar. Jag vill arbeta med människor, jag vill arbeta mot att vi ska må bra, hjälpa. Jag älskar allt som har med välbefinnande att göra och kosten spelar så otroligt stor roll i hur vi mår.

Jag är så glad! Jag vet vad jag vill! Jag har ett mål att kämpa för! Äntligen..  det känns bara så rätt. Det känns som att jag känner mig själv lite mer nu, och jag är så otroligt tacksam. Tack Gud!

Nu ska städa upp och organisera mitt rum lite bättre. Böcker och viktiga papper ligger över allt och med det kläder. Så sjukt less, jag kan verkligen inte hänga upp ett plagg på en galge efter jag använt det. Helt omöjligt. Slänger det alltid på sängen eller lägger det på fåtöljen, till sist hamnar det på golvet. Stackars kläder. Sedan ska jag laga indiskt, träna och följa med Tobias och Marjan för att titta på fotboll. Sen go fika med mamma och Gossip Girl (hoppas hoppas det kommit upp). Nu ska jag äta en grape och dricka ett glas vatten!

Puss

Kommentarer
Postat av: Johanna Andersen

Ciao bella! Första avsnittet av säsong två finns ute!! Jag hittade det här;



GirlS02E01PROPERHDTVXviD2HD" rel="nofollow">http://thepiratebay.org/torrent/4374376/GossipGirlS02E01PROPERHDTVXviD2HD



Vad härligt att läsa att du kommit på vad du vill bli! (.. när du blir stor!) Själv känner jag lite smått panikångest över att fortfarande inte kommit på vad jag vill plugga... jag bara går och väntar på att det ska komma ett ljus till mig och plötsligt vet jag! Typ.. :)

Hördu, vad sägs om semester i oktober? Jag vet att det är en trist månad men jag planerad på jobbet till den första oktober och då kommer jag sitta där utan något att göra, plus att jag just fått lön den dagen... :) think about it!

Nu är det dags för mig att krypa till sängs, imorgon är det dags för jobbet igen! Ta hand om dig, buona notte e sogni d'oro! Abbraccio (F)

2008-09-02 @ 21:33:54
URL: http://johannaandersen.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback