Chokladkaka aka tha caloribombaaa

Klockan ringde halv nio  i morse och då var det bara upp och hoppa för att baka!
Syster min fyller ju år idag :)  G R A T T I S hjärtegull! ♥ Hoppas hon kommer få en underbar dag, ska göra
allt jag kan för det!
(hoppas hon läser detta inlägg efter hon sett tårtan här nedan IRL..)


Allt detta resulterade i :


Fin va? Receptet finner du här!

Ska fara snart, vi har besällt mat - lax och massa gott ska det bli! Sedan min tårta på det hela. Jag tror nästan jag kan ta över Leila, haha!

Kommentarer
Postat av: Johanna Andersen

Ciao bella! =) jo, jag har faktiskt sett Tre metri sopra il cielo! Gillade den riktigt bra, jag älskar filmer där det är sådär gulliga tillsammans... tjejen som gjorde uppror mot sina föräldrar och the bad boy som blev förälskad, härligt! och killen var riktigt söt ;) fast sen när den blev sådär sorglig var jag inte lika glad, jag vill helst att de ska vara söta genom hela filmen.. :) nu väntar jag på att få ner Ho voglia di te, den ladder ner väldigt trögt! skönt att få höra lite italienska igen, jag börjar tappa en massa :( så det var lite extra kul att springa på den där italienaren i måndags och dricka kaffe och babbla italienska, precis vad jag behövde! Det är verkligen synd att det inte finns mer italienare här.. vi MÅSTE åka till italien snart, jag börjar få enorm italienabstinens :P vi kan åka i november om du inte får så mycket lön i oktober, jag vet att det är grått, kallt och trist men jag är hellre i ett grått och trist italien än ett grått och trist sverige! Håller du inte med? ;) om så bara för en weekend, tänk så mysigt... fast om man ska dit och plugga lite italienska är det nog roligare att åka i vår när det börjar bli varmare.. jag ska spara pengar varje månad nu så jag kommer iväg någon gång =) jisses vilket långt inlägg det blev! Nu tänker jag se på senaste av gossip girl (tänk att jag glömde det igår!). Buona serata cara, ci sentiamo presto! Tantissimi abbracci!



(PS, jättesnygg polotröja i förra inlägget!! Här i göteborg finns den bara kvar i strl 42, suck...)

Postat av: Tove

Aaalex, du ar tillbaka! :)



Kul att du har oppnat bloggen igen och att se att det gar sa bra for dig med jobb, plugg och ditt nyttiga liv. Man blir riktigt inspirerad! Har i Rom ar det mesta som vanligt, jag jobbar och har borjat ta italienskalektioner pa Dante Alighieri. jag tyckte det var pa tiden efter sisadar tre ar har.



Ha det bra, hoppas att vi ses snart. Mi manchi! Kram!

2008-09-18 @ 11:43:43
Postat av: Alexandra

Åh, Tove! Jag har tänkt på dig då och nu och undrat ifall du någonsin fick mitt mejl? Vi hade ju lite problem där. Gud vad kul med italienskalektioner, duktig du är som tog tag i det! Träffat nå roligt folk där? Jag har faktiskt planer på att fara till Italien för att plugga, jobba och bara leva du vet :) Saknar det ju som tusan, blir i så fall till våren eller efter sommarn, får se :) Men hur går allt i Rom? Jobbet, pojkvännen, lägenheten? Vi ses snart, måste måste måste! Anche tu mi manchi! Abbracci!

2008-09-18 @ 15:35:20
URL: http://alxandrak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback