Atomer..

Atomer, protoner, elektroner, neutroner, isotoper, atomnummer, masstal, valenselektroner, elektronskal, K-, L- och M-skal, 2, 8, 18, 32, grundämnen, metaller, ickemetaller, halvmetaller, periodiska systemet - ah mitt huvud spicker! Jag har nu pluggat i tre timmar i sträck (känns dock som en timma). Tiden verkligen flyger i väg då man pluggar. Jag har fortfarande massor att ta igen! Började med Naturkunskap B idag på Komvux för att få behörighet att söka till det program jag vill på Universitet till våren. Boken kostar 400 kronor, som tur var så lånade en supersöt tjej mig sin bok över helgen. Dessutom försökte hon förklara och lära mig idag. Jag var verkligen helt lost, men nu börjar det bli logiskt och jag har fått grepp om detta! Snart ska vi börja med kolhydrater, proteiner, enzymer, kost, muskler och sånt som intresserar mig. Så det får mig att kämpa igenom detta atom-fan-skap.

Nu ska jag handla lite, sedan plugga till ryskan som jag har ikväll. Känns ändå kul att plugga, saknat det lite. L i i i i i t e. Sedan blir det kvällspromenad med Tobias. Ledig imorgon! Guldvärt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback