che paese di merda

Idag är det måndag. Förra måndagen låg jag i min säng i mitt rum med laptopen  på magen.  Persiennerna fortfarande nere trots klockan var över fyra på eftermiddagen. Kanske var det lathet, kanske var det för att slippa bli påmind om det regniga vädret utanför och att jag faktiskt befann mig i ett grått, trist, deprimerande Sverige. Dataskärmens ljus och Antonello Vendittis röst var det enda som gav liv i rummet. Jag nämnde kanske inte heller att jag fortfarande hade min varma hjärtpyjamas på mig. Att lyssna på Antonello Venditti var hemskt, att se bilder från glada tider i Rom var ännu hemskare. Det hela slutade med världens Italien-abstinens. Jag skickade snabbt iväg ett sms till kära Johanna som jag visste skulle förstå mig. Något i stil med "Che paese di merda! Quando andiamo in Italia?" (= Vilket skitland, när far vi till Italien?) textades iväg till Göteborg. En timma senare satt vi som galningar och letade resor till Rom. Det hela resulterade i att VI FAR TILL ROM NÄSTA VECKA! Jag är så glad att jag nästan inte vågar vara glad. Förstår ni hur jag menar då? Det är liksom för bra för att vara sant. Vi kommer att ha det så bra!  Jag och Johanna ska leva la dolce vita italiana! Italiensk glass, italienskt vin, italiensk espresso, italiensk pasta, italiensk pizza, italiensk luft, italienskt vatten, italienskt mode, italienska skor, italienska marknader, italiensk sol, italiensk musik, italiensk.......

ROMA - UN AMORE INFINITO!





















Antonello Venditti - Roma capoccia



Tra una settimana e due giorni..

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ma che meravigliosa! vorrei andare con voi...

Postat av: Johanna Andersen

Jag vågar inte heller riktigt tro det! Nästa vecka?! AHHH!! :D troppo bello!!

Ci sentiamo dopo cara!



(Jag lånade en bild på dig till min blogg, är det okej? =) spero!)

2008-10-28 @ 09:50:08
URL: http://johannaandersen.devote.se/
Postat av: Nina

Ohh, denna låten är så fin. Men den påminner mig om min pojkvän sjunger alltid den när han är berusad, haha :)

2008-10-28 @ 16:46:19
URL: http://ninakronfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback