Say goodbye to loneliness.

Hittills har min helg verkligen varit underbar. I fredags mötte jag upp syster ♥ på stan som bjöd på lunch på mysiga Lobbyn. En god laxlasagne. Sedan shoppade hon loss på H&M och jag efter många om och men köpte två fina klänningar. Köpte mousserande vin på boa och hem för att städa hela lägenheten, eftersom jag skulle bjuda "mina" utländska studenter på middag. Mitt i all städning kände jag att ett aerobic-pass hade fulländat allt men hade egentligen inte tid (stress stress stress). Så efter ännu många om och men trampar jag iväg till IKSU, när jag kommer in genom entrén får jag ett sms från Sara som skriver att mitt pass är inställt vilket även biljettautomaten som jag står framför i samma sekund visar. Jag ignorerar tanken och går till salen ändå och ska ha mitt jäkla stepmuskelpass denna stressiga fredageftermiddag! Utanför salen träffar jag en lika peppad (och förtvivlad) tjej som jag på att träna så vi går å tränar i gymmet tillsammans. Riktigt trevligt och det finns så mycket att prata om med en student från södra Sverige! Sista halvtimmen gick jag på löpmaskin och såg Top Model samtidigt, haha snacka om lyx! Väl hemma satte jag igång att laga mat och baka. Marinerad lax med potatis och kladdkaka med glass. Så mina utländska studenter, två killar, ena kommer från Polen och den andra från Azerbaijan. Hur trevliga som helst båda två. Så kul att träffa folk från andra länder, älskar att möta andra kulturer. Vi pratade, åt och drack vin in på småtimmarna..

Idag var ännu en trevlig dag. Vaknade och tog mig en morgonpromenad, fixade mig i ordning för en fika på stan och inte fika med vem som helst utan med
Emma Nygren som befann sig i Umeå och höll även på att göra ett repotage om Umeå för fashionway.se. Umeå måste komma fram och jag tycker vi andra inte ska hålla oss tillbaka angående mode. Bara för att vi bor i Norrland. Man känner sig lätt för uppklädd. Life is too short not to wear beautiful things anser jag. Jättekul hur som helst och Emma var verkligen urgullig och trevlig. Typ som jag hade föreställt mig, är det inte konstigt att det kan kännas som att man "känner" en människa via en blogg bara? Bloggvärlden är fantastisk och jag fick massa inspiration idag! Annars var det f ö r b a n n a t kallt idag och istället för att vänta på bussen utomhus från stan ville jag värma mig. Systembolaget ligger alldeles intill min busshållplats så en kvart senare (låång kö) har jag en blå påse bestående av en flaska mousserande vin och go-cidran. Egentligen visste jag inte varför, för jag liksom skulle jobba på kvällen. Men fest-feelings började liksom hoppa i kroppen på mig och jag kan inte få stopp på dom, ni vet? Jag vill bara dansa dansa hela natten lång till typ Faaaaame - I'm gonna live forever, i'm gonna learn how to fligh.. HIGH! Ja ni fattar. Dock så var det många som hade den känslan och ingen kunde ta mitt pass, så jag jobbade 20.00-03.00. Allt som vanligt på jobbet, fullt, samma folk (många färskingar). Kom just hem. Klockan är väl sisådär halv fem på morgonen. På jobbet bjöd de på kyckling, potatisgratäng och kanelbullar halv fyra på morgonen liksom. En ny tjej på jobbet, som pluggat italienska, jobbat i Paris osv. Fick en trevlig pratstund med henne också medan vi åt kyckling och ris på en trappa. Jag kände mig som i en film. Fick reda på att imorgon är det krogsöndag, dvs allt folk i restaurangbranschen i Umeå går ut och lever loppan på Olles. Så jag och Sara ska festa imorgon (får mitt festande ändå, wiho) med vin, skummtomtar och pepparkakor hos henne på Teg. Justja, det är ju första advent och därmed skyltsöndag imorgon också. Jag ska köpa en stor julklubba. Nytt stycke: Det finns en person som heter Anders Karlsson i mitt höghus, alltså: det står A. Karlsson på hans brevlåda, alltså samma som på min. Alla våra brevlådar finns därnere vid ytterdörren för att brevbärarn inte ska bränna överflödigt mycket kalorier. Jag träffade honom nyss i trappuppgången och såg att han gick in i dörren jag alltid velat ringa på och säga: "Får du modetidningar så är de mina!"   Skönigen säger: får du mina räkningar så betala dom! Haha. Kändes nästan som Sam Jones x 2 i Sex and the city. Haha.

Just nu känns det som att alla människor är så himla fantastiska, jag älskar er allihop! Jag är säkert så naiv och så blåögd, men äsch. 
 Love / Alexandra (medan jag skrev det här inlägget hann jag bli sömnig..)

Kommentarer
Postat av: Johanna Andersen

Jaså, nu umgås vi med bloggkändisar? ;)okej då, jag är lite avundsjuk. Ser framför mig hur ni sitter i varsin päls och tjejsnackar.. ;)



Undrar vad för tidningar du skulle tänkas få om Anders Karlssons post kommer i din brevlåda.. haha! Nä, det är nog bara jag som har skum humor... :D ta det lugnt med vinet! ;)

Abbracci! /J

Postat av: Linnéa

Nejmen hallå! Kommer du ihåg mig ;)?

2008-12-01 @ 21:52:14
URL: http://aldrignog.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Nejmen hallå! Kommer du ihåg mig ;)?

2008-12-01 @ 21:53:34
URL: http://aldrignog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback