Sono arrivata a Roma!

Buongiorno! Nu befinner jag mig i bella Roma med amore mio ♥. Underbart! Resan gick hur bra som helst igàr. Vaknade klockan 04.00 och fòrberedde mig, lyssnade pà musik och hade aldrig kànt mig mer pigg àven fast jag bara hade sovit 4 timmar och knappt 5 natten innan. 05.30 stog taxin utanfòr och tog mig till flygplatsen. Planet lyfte fortare àn beràknat vilket var bra fòr jag hade inte òverdrivet mycket tid pà Arlanda. Men allt flòt pà dàr ocksà! Senza problemi! Nàr planet hòll pà att landa i Rom var allt sà vackert! Grònt gràs, stràlande sol, sàg ut òver Ostia och medelhavet och jag tànkte bara: hàr àr livet och hàr àr det underbart! Landade 12.10. Det tog bara 5,5 timmar fràn Umeà till Rom. Wow! Men i Rom fick jag vànta pà mitt bagage i ca en timma bland massa andra turister och fòrst stod det band 11 och sen 10. Nàr jag gick ut sàg jag direkt amore och han stod med en lapp precis som alla taxichauffòrer runt omkring men pà hans stod det "TI AMO PER SEMPRE". àh, sòtast!

Vi for direkt till honom, àt il pranzo, jag bytte klàder och ut pà stan. Fòrst for vi till Spanska trappan och satt dàr och nòjd ett tag, sedan Fontana di Trevi och àt en stor gelato i solen! Mumma! Sedan vandrade vi runt lite till Piaza Navona och gick in till Panheon. Hann àven med Zara och sen jag har jag sett var Victoria Silvstedt bor, haha var tvungen efter de visat programmet i Huvdet pà Gynning. Sedan for vi hem och àt
och det bòrjade bli lite kyligt. Att komma hem med metron var ett elànde som vanligt vid 19-tiden dà alla ska hem fràn jobbet. Vàl hemma àt vi god middag och sedan bara vara. Att hòra ambulansljudet vid middagsbordet , italiensk tv pà och hur de inte kan fòrstà att jag vill dricka latte, mjòlk, till middagen, ja dà fòrstod jag att jag verkligen àr i Rom med amore. Che bello!

image297

    
      

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag är sjukt avis på dig Alex! ;D Här regnar det typ och slask och skit ...åhhh dumma dig
;P
Fin bild på dig förresten!

Postat av: Tatiana

Åh nu blev jag ännu mer övertygad om att åka till Rom till hösten. Hade varit kul om du kunde ge mig lite tips och råd, vilket verkligen behövs. :)

Bor du där förresten eller är du där på semester?
Tacksam för svar!

2008-03-21 @ 22:50:52
URL: http://www.tatianajaldin.fotosidan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback