Så jàkla coolt! Uppfòr i nedfòrsbacke - Ariccia, Rom

Idag for vi till en sjò lite utanfòr Rom, i nàrheten var pàven har sitt sommarpalats. Det bòrjade tok-hagla dàr uppe, àr uppe i bergen, och det var 4 grader och jag vet att ni har sol och fint i Umeà sà ni behòver inte vara avundsjuka. Fast imorgon lovar de sol och massa vàrmande grader ;) Efter sjòn for vi till ett jàkligt coolt stàlle i nàrheten. Det àr vàldigt svàrt att fòrklara, det àr som en nedfòrsbacke fast det àr uppfòr. Nàr man till exempel kòr uppfòr backen sà behòver man inte gasa. och nàr man slàpper en vattenflaska sà rullar den uppfòr (!). Jàvligt coolt! Jag var bara tvungen att filma det sà se gott folk :




Nàgon fàr gàrna fòrklara hur det fungerar, fòr jag fòrstàr inte.. nàgon?

Kommentarer
Postat av: Johanna Andersen

Vet du, jag har gått och flinat för mig själv hela dagen sen jag såg videon imorse!! :D herregud vad sjukt! Jag måste ha en förklaring, haha... glöm inte berätta om någon förklarar hur det kan vara så :D (sitter fortfarande och fnissar för mig själv...) En riktig hjärnstukning! ;)

Ha det underbart därnere, här i göteborg har första snöstormen kommit! Jorden är en galen plats :P
Tantissimi abbracci, J

Postat av: Tove Hiller

Ciao bella, snubblade over din blogg haromdagen och fastnade. Mycket fina bilder och historier fran vackraste Roma. Jag ar en 22-arig tjej som bor i Rom sedan 3 ar. Det ar alltid kul att traffa lite svenskar sa skicka ett mail om du vill ta en fika nagon dag, kram!

2008-03-26 @ 12:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback