Rom Rom Rom

Igàr hànde inte allt fòr mycket.. jag for in till stan, kollade lite i affàrer och gick senare vidare till R's jobb. Pà vàgen dit hòrde jag en svensk sàga: "jag àr sà himla tròtt i benen" irriterande. Haha, ja stackars.. du àr i Rom. Dà har man inte ont i benen! àven fast jag sjàlv har skavsàr pà sjuttiàtta stàllen sà klagar jag inte. Utan jag gàr och njuter av varje partikel. Efter Via Nazionale var turistbussarna fulla och trafiken hastig, man màste kolla tio gànger àt varje gàng och àven det àr med livet i insats. Jag vill bara kuta òver gatorna och nàr en bil/vespa kommer sà skriker jag bara och fòrsòker fà med R pà andra sidan gatan sà fort som mòjligt. Men R gàr lugnt och bara "tranquilla tranquilla". Och jag sàger att han kan inte veta vad personen tànker eller ser, eller druckit fòr den delen! Lite obehagligt men man vànjer sig att gà sjàlv. Efter lite shopping utan resultat sà gick jag till R och satt pà hans jobb, sedan for vi till kòpcentrumet hàr i nàrheten Cinecittà due och kòpte ett ànnu stòrre pàskàgg. Pà vàgen hem sàg vi en làng kò in till Cinecittà fòr det var Big Brother live. haha ursàkta mig, men fan vad jag saknar Big Brother :P R hatar det dock. Cinecittà àr fòrresten italienska filmindustrin centrum, och filmer som La dolce vita och Gangs of New York har spelats in dàr. Det àr àven hàr som spelprogrammet dàr Victoria Silvstedt medverkar spelas in.. eller Vittàària som italienarna sàger. Idag àr det molningt men sol i mellanàt, jag hade tànkt att fara till Vatikanstaten idag men det blir nog imorgon istàllet. Jag gillar omràdet dàr fòr det àr sà mysigt och bland turisterna kànns det tryggt. Men fàr se vad jag och vi hittar pà idag... Just nu vàntar jag pà il pranzo. Hoppas det blir pasta. Jag àlskar pasta. och jag àlskar R!


image345
Via Nazionale

   
Via della Repubblica - ♥ - Kòpcentret Cinecittà due 



Kommentarer
Postat av: Maja

Tack så mycket för tipsen!
Läste steg 1 och 2 på gymnasiet så mer än så kan jag inte..och nu har jag ju haft franskan som "första språk" i 7 månader så det krånglar till det lite till. SKa dock bo hos ett itailenskt par som min familj känner där nere så hoppas att jag kommer att kunna göra mig förstådd i alla fall. :)
Hur länge har du bott i Rom?

Postat av: Mia

Men gud Alex vilka härliga bilder du har! :) Du ser lycklig ut! :)

Jo det blev fest för mig, haha inte så ovanligt ;P Hoppas att du har det bra!!! PUUUSSS

2008-03-18 @ 16:08:21
URL: http://aims.blogg.se
Postat av: Maja

Ingen aning faktiskt..haha. Jag har inte sà stor koll pà hur Rom ser ut.20 minuter fràn termini nàgonting, men àt vilket hàll vet jag inte..
Jaha, trevligt! :)
Ja det är hur mysigt som helst där. Andra gàngen för mig. var där för ett par àr sedan.
Vad (och vart) läser du pà gymnasiet?

2008-03-18 @ 17:08:42
URL: http://feuille.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback