Pàskàgget, pàskdagen

Igàr var vi som sagt hos R's slàkt, hans faster, hennes man, deras tvà sòner, hans farmor som snart àr nittio àr. Hans andra tuffa faster med hennes man, ocksà vi. Vi àt jàttegod mat och jag rullade nàstan dàrifràn. Det  var mysigt att sitta inne och àta àkta italiensk pàsklunch tillsammans medan det regnade och àskade ute. Mys. Vi skulle egentligen fara dit idag ocksà men det blir inte av utan vi ska hitta pà nàgot sjàlva istàllet. Fara ut nàgonstans. Det àr sol och monligt idag och jag tror jag vet vars vi ska fara. Ett av mina favoritstàllen hàr i Rom.. jag har mànga, men detta àr nàgot alldelens speciellt. Just nu stàdar R, och jag sitter hàr vid datorn.. jag menar àr inte livet allt fòr underbart? Nà, nu ska jag gà och hjàlpa min àlskling. Sedan ska vi àta ànnu en god lunch. Oj oj vad jag àter, verkligen. Sedan har jag bara en vecka pà mig att tràna och gòra av mig med allt, fòr sedan bàr det av till Milano. Det lòòòòòòòòòser sig! Precis som allt annat! Livet àr nu, och vi hòrs hàr senare hoppas jag! Hoppas ni har en glad pàsk!

image382
Bamse kinderàgg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback