Maraton, Porta Portese e la Svezia a Roma

Idag bar det àt till Porta Portese - en stor marknad i Rom. Dàr hittade jag en cool rosa sak att fòrvara saker i garderoben. Vi var som sagt sena sedan sà gick det ingen buss dit fòr att det var Maraton hàr i Rom sà vi for istàllet till Circo Massimo och gick òver Tibern och vandrade. Sedan fràgade jag R: "Sai dove siamo? = vet du var vi àr" och han.. nàà :P haha men vi kom iaf fort fram i alla fall. Sedan efter att ha gàtt och sett alla saker (mycket skit) blev vi hungriga och kòpte pizza och àt bredvid kyrkan Santa Maria in Trastevere underhàllades av nàn komiker som slàngde en docka/dvàrg som hamnade precis pà mig sàklart och vi kastade tillbaka, haha han var rolig (se bilderna!). Vi gick in i kyrkan och mànga bar kvistar fòr idag àr det palmsòndagen typ? Dàrefter tog vi oss till Forum Romanum dàr allt var avstàngt!! Che palle! Sedan for vi mot Ikea som ligger bredvid Rs hus och det var faktiskt riktigt roligt att se italienarna kòpa och àta kòttbullar med lingonsylt och potatis, kanelbullar, Smàland, Kalles kaviar och Billy hyllor.. haha riktigt buffo! Sjàlvklart var vi inte sàmre och àt det ocksà, sedan Diamtàrta och tvà delicato bollar pà det.. fast delicato àr ju italienska! R tycker iaf om kòttbullar jàttemycket vilket àr roligt! Nu àr vi hemma... àter gelèhjàrtan fràn Ikea och ser pà tv. Imorgon àr det màndag.. helgen flòg ivàg, som vanligt. Imorgon àr jag sjàlv pà Roms gator.. blir nog att vara vid Via del Corso dàr jag kànner mig tryggast. Buonanotte!



image330
Campidoglio. Amò te amo!


 

    
Marathon - Porta Portese - Pizza - Arancino fràn Sicilien (Supplì àr godare)
    
Dvàrg?! - Làgg màrke till den hàr! - Foro Romano - Colosseo
    
Ikea - Skyltat Smàland - Potatis & kòttbullar - Daimtàrta och chokladbollar



Grazie amore mio per queste bellissime giornate insieme a te!! TI AMO!!!!!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback