Inget fungerar..

Igàr gick R's dator sònder, imorse hade jag pyttelite batteri pà telefonen och lika sà pà kameran. Jag stàngde av mobilen fòr att ha batterier sà R ska veta nàr hans ka komma ut fòr at tmòta mig dà jag àr vid hans arbete. Nàr jag stàr utanfòr sà fungerar inte telefonen och jag fòrsòker ringa flera gànger men sàklart dòr telefonen fort. Det àr en stor fet grind runt R's jobb och en vakt som vaktar i ett "litet hus".. sà jag tànkte: va gòr jag nu? Ska jag gà à prata lite med vakten och fòrklara situationen eller ska jag bara gà rakt in med attityden att jag gàr liksom hàr varje dag, jag àr viktig, du vàgar inte stanna mig fòr jag ska gà in och ha ett mòte med presidenten. Nàmne jag fòrresten att han har sitt kontor hàr? Det sistnàmnda gjorde jag och det gick bra. R blev lite fòrvànad dà han sàg mig, haha. Det àr jàttevarmt i Rom idag och nu har jag ont i huvudet. Bit ihop!

Idag vaknade jag vid tio, àt frukost och for sedan till Vatikanstaten. Ljuvligt. Gick in i kyrkan, bad lite till Gud, tog lite kort och sedan vidare mot Castel Sant'Angelo, vidare efter Tibern, in till Piazza Navona var jag àt min macka och ett àpple, nàgra turister kom fòrbi och fràgade var Pantheon làg, jag visade vàgen. En tiggare kom fram och fràgade efter pengar. Sànt àr jobbigt. Fòr det finns massor och det gòr faktiskt lite ont i hjàrtat dà jag inte ger utan bara ignorerar. Det finns en gubbe som alltid sitter efter Via del Corso med ett papper som det stàr "Ho fame" = jag àr hungrig. Jag skulle bara vilja ta med honom pà Mc Donald's och kòpa honom en stor jàkla hamburgare och en jordgubbsmilkshake.

image362
Sant Peterskyrkan

Efter Piazza Navona gick jag vidare till Campo de' Fiori, var lànge sedan jag var dàr och killen jag tràffade igàr i Villa Borghese sa att det var lovely dàr. Speciellt pà morgonen med fàrsk frukt och massa hàrliga blommor. Pà kvàllen fòrvàndlas det dàremot till vàrsta draget och mànga klubbar ligger dàr och alla pratar om det. Jag àr dock inte sà mycket fòr att gà ut och hàr kànns det inte sà lockande. Varfòr gà ut till sliskiga italienare nàr jag redan har vàrldens bàsta?

image361
Campo de' fiori

Efter besòket vandarade jag fort genom ena stadens ànde till den andra - Miu miu butiken! Alldelens intill làg Chanel och mittemot Tiffany's & Co. Visar pics sedan!

Idag har jag gàtt jàttemycket och min vànstra sko funkar inte, men lika glad àr jag fòr det! A stasera! / Vi hòrs ikvàll! Om datorn fungerar det vill sàga. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback