Hejdå Rom och hej Sverige

Så var man hemma igen.. i kalla trista vita lugna Sverige. Vi håller på att flytta så det är liksom kaos, egentligen är det kaos på många ställen i mitt liv. Äsch, jag vet inte. Jag vill bara leva. Sen får allt ordna sig. För det gör det alltid. När man till exempel sitter i Rom med amores skrikande italienska släkt och ätit gott och bara mår bra så känns ett MVG på ett matteprov så oviktigt. Punkt. Jag har haft ännu en underbar tid av mitt liv med min käraste. Du är bäst! Älskar hur du tänker och hur du ser på saker och ting. Tack för att du finns!

Sista dagen, eller näst sista dagen, i Rom gick vi till Fontana di Trevi, köpte en bamseglass med smakerna vattenmelon smak, bacio och körsbär. Jättegott att prova något nytt. Brukar egentligen alltid ta choklad, citron och jordgubb. Ey, intresseklubben antecknar? Härligt! Självklart så slängde jag ett mynt (10 cent med Colosseum på som alltid) i fontänen som alltid, även fast jag ska dit om bara 2 veckor! Lovely. Förresten så köpte jag mig att par jeans också, ljusa från Zara. Hoppas de kommer till nytta någon gång. Blev mest ett impulsköp då de inte kändes helt 100 % eller jag kände mig inte helt hundra i provrummet med dess starka strålkastare mot mig. Eftersom jag ätit som en gris, så har det naturligt lett till att jag gått upp. Så imorgon ska jag ut och gå gå gå träna sit ups och ba ta i allt jag har! och jag ska jobba som aldrig förr.

På flygplatsen var det nästan bara svenskar som skulle med planet till Stocholm (Ja vad ska italienare till kalla Sverige och göra?). Det här med avsked, visst är det svårt som alltid, även denna gång kände jag bara nej jag vill inte och nästan jobbigt att behöva lämna honom där ensam trots min vilja. Men denna gång var det inte kanske två månder tills vi ses utan två veckor! Alltså bara två veckor och det var med all säkerhet eftersom resan redan är bokad! Så det kändes underbart idag. Så enkelt ändå. Tänk om det alltid kunde vara så. Så simpelt bara.


image394
Just slängt ett mynt i Fontana di Trevi


image395
Alexander

Hemma på flygplatsen väntade mamma och Alexander på mig och sedan kom även Mattias och syster för att välkomna mig. Härligt! Och sötaste Alexander hjälpte mig att styra min väska. Är han inte hur söt som helst? Söta lillen. Världens omtänksammaste pojke. De fick två stora ägg, som R's mamma köpt. De blev superglada och vi kramades. Sedan har jag pratar med amore hela kvällen nästan och såklart med mami, saknat henne mycket!

Kommentarer
Postat av: Anna

Var köpte ni glassen? Giolittis hoppas jag :) Deras glass är helt sagolik! Eller förresten, Giolittis ligger ju närmare Pza Venezia.. jaja, hoppas ni hade det trevligt ändå :)

2008-03-29 @ 10:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback