Buonanotte

Nessuno fa caso all'acqua che evapora dopo le piogge quando torna il sole

poco importa se in quell'acqua

ci sono anche le lacrime spese a piangere per amore, per dolore.

L'acqua evapora, torna nei nostri polmoni,

respirando il vento che ci investe il viso.

E le lacrime tornano dentro di noi come le cose che abbiamo perso.

Ma nulla si perde davvero.

Ogni secondo che passa, ogni luna che sorge.

Non fanno altro che dirà:

"Vivi!"

Vivi e ama quello che sei, comunque tu sia, ovunque tu sia.

Guarda in alto verso il sole, chiudi gli occhi e non stancarti mai di sognare."


La vita è troppo breve per non essere felici, insieme.


vi avslutar denna dag med en fin text som kommer från den italienska filmen
Ho voglia di te. Idag är det 8 dagar. det är underbart. jag börjar nästan bli deprimerad. Men tur att solen lös idag i alla fall. Insmord med bus säger jag godnatt! och hoppas även att alla partynissar hade (har) en trevlig kväll. Jag är för vit helt enkelt, eller saknade jag bara den perfekta festtoppen och de perfekta partyskorna. Nästa gång miis! eller vill du gå på stan imorgon? dvs om du inte är allt för bakis. Pussisaj å kjamisaj


Kommentarer
Postat av: emelie

åker 13 april, borta till 11 juli.. och jaaa alldeles ensam! ska gå en språkkurs i italienska (www.sprakpunkten.se) så det blir spännande!

Postat av: Johanna Andersen

Hmmm! Ännu en italiensk film jag måste se :) tusan, jag ligger ju verkligen efter... och jag som tyckte att jag kunde skryta med la dolce vita, cinema paradiso och la vita è bella... haha =P

Hoppas du får en underbar kväll (F) / J

2008-03-05 @ 19:54:24
URL: http://johannaandersen.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback