Buona Pasqua - Glad Påsk

Nyss àtit frukost och snart àr det pranzo. Jag àter som aldrig fòrr men man lever bara en gàng sà vafan! Fàr vràltràna dà jag kommer hem istàllet, haha. Snart ska vi fara till Olimpicostadion och se A.S. Roma - Empoli F.C. Det àr trist vàder hàr idag, ràttare sagt spòregn. Men det gòr inget! Det àr pàsk och vi alla àr glada! Imorgon ska vi fara till Riccardos slàkt, det àr roligt fòr alla pratar i mun pà varann och skriker som riktiga italienare! àlskar det och gott àter man dàr ocksà. Vi ska àta Colomba, Pizza al formaggio, àgg och salami och pàskàgg sàklart! La vita è bella qui a Roma, con amore mio!


Colomba, supergott!


image378























Amore fick ett svenskt pàskàgg av mig, alla godisar som vi àt i somras jàmt! Han tycker om de jàttemycket. Nàgot man sakar hàr àr riktig Karamellkungsgodis! Men kolla italienarnas pàskàgg, bamsekinderàgget.. Finns alla olika màrken, Bacio, Barbie, A.S. Roma osv.  Mmm mums!

GLAD PÅSK FRÅN MIG TILL ER!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback