Tisdag

Jag avundas Victoria Silvstedt som sitter nu med Gynning och hon kan se hela Rom varje morgon från sin terass. Fuskigt!
Bra dag idag dock! Förutom att jag försov mig. Jag har fyndat.. eller mamma har fyndat åt mig! En jättefin väska! Sedan har jag köpt en jackkavaj på H&M med gulddetaljer. Mamma avsysker den men jag tror jag gillar den. Det är konstigt för jag och mamma är nästan alltid överens angående kläder och skor. Sedan har jag fyndar på bokrean och köpt italienska Flair!

När jag har gjort klart mitt pa100 ska jag ta tag i mitt liv, bloggen, lägenheten och mitt sociala liv.
Fest i helgen Mia?

Puss.

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag förstod att du skulle bli lite avis på Vickan :) Hon är ju så grymt snyggg!!! Det är jag avis på ;D

Ja men Alex, jag är alltid på på att fara ut och parta med dig!! :D

Postat av: Johanna Andersen

Alessandra! Come stai? =) ma, non hai visto che ti ho scritto nel posto precedente? =/
Tanti abbracci!
/J

Postat av: Johanna Andersen

Ciaoo!! =) Ush, sliter du med projektarbetet? Jag minns de där sista stressiga dagarna... vår lärare sa att vi fick mejla det senasre 23.59 på inlämningsdagen och jag skickade mitt typ 23.57 :D skrev in i sista minuten! Lycka till och jobba på hårt! :)

Ja, visst undrar man vad det är med italienare och det svenska livet? =P vad tycker R om oss och våra traditioner? Typ, hur vi firar påsk och midsommar, om han nu vet vad det är... eller vilka tider vi äter? =P Eller att vi gärna flyttar hemifrån så fort som möjligt? =P jag hade en pojkvän/sommarflirt ett tag som var 26 och han bodde också hemma! Och så hela släkten i samma byggnad, plus att varje familj hade typ sko och kläd affärer på samma gata inne i stan! Att italienare är så sammantvinnade... och här sitter jag och drömmer om att flytta hundratals mil bort från hela mitt liv, typ! Det är verkligen så annorlunda mellan italien och sverige, en riktigt frontal-kultur-krock! Fast det är det som gör italien roligare, tänk så tråkigt om allt varit likadant... därför kommer jag definitivt leva svenneliv om jag någonsin flyttar till italien så att alla kan förundras över "den där konstiga svenskan"... :D

Den där avista.nu sidan har faktiskt en hel del bra alternativ! Man väljer hur många veckor man vill studera, vilket steg, hur man vill bo osv... enbart kursen för ett halvår kostar 24.000, och då har man 4 lektioner om dagen mån-fre. Det blir 480 timmar italienskalektioner för ett halvår :) det känns ju som sjukt mycket pengar men det är faktiskt inte så farligt för ett halvår, tycker jag. Det gäller bara att spara, vilket jag är ganska dålig på.. :D dessutom stödjer csn detta men då bygger man upp ett studielån varje vecka, och får inte pengarna som i sverige... och man vill kanske inte sitta med ett csn-lån för resten av livet? =P
Pluggar man i tre månader bara kostar det 14000, inte så farligt! 26000 om man vill bo i en lägenhet samtidigt som man delar med andra studenter. Det är faktiskt ett bra alternativ att plugga 3 månader och finslipa italienskan och sedan söka ett jobb! Fast i en egen lägenhet, jag känner inte för att dela ett utslitet studentboende med en massa studenter jag inte känner... =P Och fy fåglarna vad mycket pengar det krävs till det... =/

Alltså, sedan vi började bamsekommentera varandra har jag blivit sjukt sugen på rom! När jag var på ICA härom dagen höll jag nästan på att köpa en guidbok om rom (halva priset, hehe!) så jag känner att jag banne mig får ta och åka dit nästa gång! Men, ekonomin, ekonomin... =P jag håller på att försöka ta körkort (men det går inte så bra för de tycker jag kör för fort! va! de skulle se italienarna.. :P), dessutom försöket jag vara ambitiös och spara pengar för framtiden och idag beställde jag ett par nya glasögon. Är trött på linser, det är ju ändå bara en massa gamla tanter som ser mig hela dagarna så linser kan jag använda till fest :P det känns som att utgifterna aldrig tar slut :P

Äsh, det löser sig nog. Vi måste bara tänka om italienare, non c'è problemi! :) nu börjar det bli sent så jag kryper nog ner till sängs... ha en underbar kväll och skriva snaaaaart! =) tantissimi abbracci,
/ Johanna

2008-02-28 @ 22:18:59
URL: http://johannaandersen.tjejsajten.se/
Postat av: Johanna Andersen

Ciaoo!! =) Ush, sliter du med projektarbetet? Jag minns de där sista stressiga dagarna... vår lärare sa att vi fick mejla det senasre 23.59 på inlämningsdagen och jag skickade mitt typ 23.57 :D skrev in i sista minuten! Lycka till och jobba på hårt! :)

Ja, visst undrar man vad det är med italienare och det svenska livet? =P vad tycker R om oss och våra traditioner? Typ, hur vi firar påsk och midsommar, om han nu vet vad det är... eller vilka tider vi äter? =P Eller att vi gärna flyttar hemifrån så fort som möjligt? =P jag hade en pojkvän/sommarflirt ett tag som var 26 och han bodde också hemma! Och så hela släkten i samma byggnad, plus att varje familj hade typ sko och kläd affärer på samma gata inne i stan! Att italienare är så sammantvinnade... och här sitter jag och drömmer om att flytta hundratals mil bort från hela mitt liv, typ! Det är verkligen så annorlunda mellan italien och sverige, en riktigt frontal-kultur-krock! Fast det är det som gör italien roligare, tänk så tråkigt om allt varit likadant... därför kommer jag definitivt leva svenneliv om jag någonsin flyttar till italien så att alla kan förundras över "den där konstiga svenskan"... :D

Den där avista.nu sidan har faktiskt en hel del bra alternativ! Man väljer hur många veckor man vill studera, vilket steg, hur man vill bo osv... enbart kursen för ett halvår kostar 24.000, och då har man 4 lektioner om dagen mån-fre. Det blir 480 timmar italienskalektioner för ett halvår :) det känns ju som sjukt mycket pengar men det är faktiskt inte så farligt för ett halvår, tycker jag. Det gäller bara att spara, vilket jag är ganska dålig på.. :D dessutom stödjer csn detta men då bygger man upp ett studielån varje vecka, och får inte pengarna som i sverige... och man vill kanske inte sitta med ett csn-lån för resten av livet? =P
Pluggar man i tre månader bara kostar det 14000, inte så farligt! 26000 om man vill bo i en lägenhet samtidigt som man delar med andra studenter. Det är faktiskt ett bra alternativ att plugga 3 månader och finslipa italienskan och sedan söka ett jobb! Fast i en egen lägenhet, jag känner inte för att dela ett utslitet studentboende med en massa studenter jag inte känner... =P Och fy fåglarna vad mycket pengar det krävs till det... =/

Alltså, sedan vi började bamsekommentera varandra har jag blivit sjukt sugen på rom! När jag var på ICA härom dagen höll jag nästan på att köpa en guidbok om rom (halva priset, hehe!) så jag känner att jag banne mig får ta och åka dit nästa gång! Men, ekonomin, ekonomin... =P jag håller på att försöka ta körkort (men det går inte så bra för de tycker jag kör för fort! va! de skulle se italienarna.. :P), dessutom försöket jag vara ambitiös och spara pengar för framtiden och idag beställde jag ett par nya glasögon. Är trött på linser, det är ju ändå bara en massa gamla tanter som ser mig hela dagarna så linser kan jag använda till fest :P det känns som att utgifterna aldrig tar slut :P

Äsh, det löser sig nog. Vi måste bara tänka om italienare, non c'è problemi! :) nu börjar det bli sent så jag kryper nog ner till sängs... ha en underbar kväll och skriva snaaaaart! =) tantissimi abbracci,
/ Johanna

2008-02-28 @ 22:19:05
URL: http://johannaandersen.tjejsajten.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback