tvåtusenåtta

Sista dagen på året. What to say? 2008 var ett bra år. Kanske det bästa hittills. Jag har lärt mig så otroligt mycket om livet, om mig själv, vad jag vill ha, mina mål och hur jag ska komma dit.

Januari
Jag firade
nyår 2008 i Rom. Det var verkligen en upplevelse. Att äta gröna linser på nyår i Italien betyder att man kommer få mycket pengar, röda underkläder ger tur och slänga gamla möbler genom fönstret.

Februari
En dyster månad hemma i Sverige med massa plugg, snö, kallt. För övrigt hatar jag februari-månad. Dessutom ett evigt väntade på mars..

Mars
Då for jag till Rom ännu en gång. Jag var lycklig. Oja!


Hur kan man inte va lycklig att gå här med någon man höll kär?

April
Hela april var jag på resande fot. Först i Milano som utbytesstudent, sen for jag till Rom igen.


Milano


Cinque terre

Maj
Underbara maj. Jag fyllde 20 år. Lycka! Ingen kunde förstöra den dagen, ingen. Det var jag som skrev receptet så den blev precis som jag vill ha den. Gick även på bal!


Made by me.


Fika på Lobbyn


Made by me!





Juni
Var en intressant månad, en mycket intressant. Hela mitt liv vändes upp och ner och trots allt var jag väldigt glad och nöjd med livet. Det enda jag hade kvar var mig själv och mamma. Jag levde bara.. inga måsten, inga om, inga men.. sol, lediga dagar. Läsa, långa promenader, plocka bär.. efter att jag tagit studenten det vill säga! Sex and the city hade premiär. Oj vad jag hade längtat..




hittade inspiration och gick på Sex and the city premiären!


Juli
Fortsatte som juni. Mamma och jag fortsatte att renovera lägenheten. Mitt i allt tog jag mig en tripp till Göteborg för att träffa Mahsa, och dessutom träffade jag Johanna för första gången efter många långa blogg-kommentarer! En underbar vecka var det.  

Augusti
Vad hände i augusti egentligen? Boh.

September
Började universitetet.

Oktober
Levde på. Träna, plugga lite, jobba.

November
Började fort vantrivas med min vardag. Så det blev ännu en resa till Rom och med Johanna denna gång. Så vår Italien-resa som vi pratade om blev verkligen av. Känns fortfarande som en overklighet. Levde verkligen la dolce vita.

December
Jag har inte så mycket att säga om december. Kommit fram till vilka punkter jag måste jobba på med mig själv och att we all sleep alone. Nyår imorgon! Inga större planer. Ska laga en god skaldjursmiddag, baka lite och sedan gå ner till stan för att titta på raketer. Precis så som jag vill ha det! Gott nytt år alla. Love ♥ and welcome 2009!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback