I huvudet

Jag är värsta kvällsmänniskan ever och jag hatar det så innerligt jävla mycket nu faktiskt, fast jag älskar det. Alla mina bästa idéer kommer på kvällen eller just då jag ska gå och lägga mig, sjukt konstigt. Sedan gillar jag att vara vaken då alla andra sover, allt är tyst och jag har hela världen för mig själv. Jag läser modetidningar, pluggar, läser chic-lits, receptböcker, kostvetenskap, bloggar, händer att jag själv bloggar (säkert 80 % av mina blogginlägg är skrivna på kvällen/natten).. ja tusen saker finns att göra. Typiska göra-saker-innan-man-ska-sova-saker också. Allt detta gör att jag känner mer lust till livet. Att då behöva sova gör mig förbannad helt enkelt. Ett ont måste som stjäl mitt liv ifrån mig. Men sova behöver jag, vilket leder till att vaknar sent på dagen då jag inte har något att gå upp tidigt till. På morgonen känns allt bara så jobbigt och eländigt. Jag ställer väckarklockan men snoozar typ i 2 timmar, jag har läst att detta inte är bra då kroppen pumpar ut adrenalin i kroppen. Då blir man bara tröttare och det blir svårare för min kropp att skilja mellan stress och lugn.

Så, min kära kropp. Jag har ett nyårslöfte - som börjar nu, då mitt nya år redan börjat. Less på 2008. Jag ska vara i säng innan 23.00 varje natt, och en timma har jag på mig att göra dessa saker ovan. Upp ska jag 8.00 varje morgon. Egentligen älskar jag att vara uppe tidigt också, äta god frukost, se på Vakna med the voice och känna att dagen är lång....

Philips wake-up light? En härlig låt på mobilen som väckarklocka?

Jag hatar detta mörker, jag är less på vintern, jag är less på 2008, jag är less på julen, julgranen här i vardagsrummet, allt glittrigt och lysande skit över allt. Jag vill inte ha någon jäkla julmat (fy farao för prinskorvar och köttbullar), inge jäkla julgodis som jag egentligen bara mår dåligt av.

(Nytt nyårslöfte 2: jag måste bli mer positiv, sluta älta. Jag börjar vantrivas väldigt fort. varför?)

Nej, jag vill sätta igång 2009. Jag vill få igång mitt liv, få min nya mobil någon gång (!), köpa en riktigt fin almanacka, köpa nya pennor, nya kollegieblock och börja plugga något som känns meningsfullt. Få rutiner helt enkelt.

Sen en annan sak. Efter lördagens bravader ska jag aldrig mer dricka alkohol. Inte för att jag är emot det, men jag mår inte bra av det. Huvudvärk, en bortslängd söndag då jag inte orkar träna, orkar inte plugga inför en tenta - ja ingenting helt enkelt. Att jag aldrig mer ska dricka alkohol kom jag förresten på i måndags då jag tränade. Shit vad det tar styrk på kroppen (och jag drack inte mycket). Mina muskler ville inte alls samarbeta med mig, sträckte mig här å där å allt försämrades. Så jag säger nej till alkohol från och med nu. Detta innebär att jag inte ska dricka alkohol på nyår. Varför börja det nya året med att vara bakfull liksom?

Nej, nu ska jag pyssla med pojkarna, sedan lägga mig i sängen med en apelsin och läsa Gossip Girl (köpte tredje boken idag). Ta det lugnt och ladda inför imorgon. Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback