Godsöndagkväll

Igår var vi med klassen och bowlade och jag vann med 124 poäng ;), andra omgången (som vi inte hann köra klart) vann Emil :) Efter det for vi på Haga där de hade förfest, jag hittade dock hallonbuskar och smultron! Så jag var glad! Medan de andra for ut så gick jag hem och det var riktigt kallt i jeansjacka med kortärmat under att mamma mötte mig med en filt! Så söt hon är, min älskade mamma! Som tack lagade jag plättar med kesella och färska blåbär på. Mumma! Vi såg på film och mumsade.

Imorse vaknade jag av pojkarna, jag gick ut på en powerwalk här i skogen och därefter gjorde jag min special-frukost till mig och mamma:


Fullkornshavregryn, keso, vaniljyoghurt, banan, blåbär och röda vinbär + grönt te.


Det börjar bli en mästerkock av mig, seriöst. Min mamma är så glad att jag lagar och säger att allt är gott, min systers man säger "det här var det godaste jag ätit på länge" när jag bjuder på mat. Jag borde nästan börja fota allt jag lagar. Det är inge falukorv här inte utan skaldjursrisotto med saffran, vitt vin ja sådana avancerade saker! Emil skulle jag bjuda på mat idag om han inte hade varit så bakis då vi skulle träna efteråt. Så det blir imorgon istället. Wokad lax kanske?

Jag älskar mat, nyttig mat!
Skönhet och hälsa är två jättefina ord som passar så bra tillsammans.

Nu regnar det ute, kom just hem från Ica då jag köpte mjölk och frukt. Ätit massa vattenmelon, mätt. Jag är rastlös. jag har verkligen sovit ut denna sommar och vill att hösten ska dra igång. Röda, gula, löv, vantar, friks luft, halsdukar, härliga promenader, rutiner.. och köpte även ett par höstskor igår så jag vill ha höst ännu mer nu. Och jag såg precis den klännngen (ovanlig) jag letat efter på H&M igår, varför vill alla ha det jag vill ha? Slut x 3 var den iaf. Finns inte heller på hemsidan.. keep looking. Jag är rastlös, vad ska jag göra? Ska jag dra mig till Upper East Side och träffa Blair och Serena och fantastiskt snygga Nate och Dan? Ja det ska jag.

I know you love me. XOXO / A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback