Milano - andra dagen

Hejsan!
Nu àr jag hàr uppe i norra Italien, fòr att vara exakt i en liten stad som heter Novara utanfòr Milano. Det àr trevligt hàr och italienaren jag bor hos àr supertrevlig! Hela familjen faktiskt och hennes pappa àr jàtterolig och de tycker jag àr bàst och àr fòrvànade att jag kan italienska sà bra. Sà ingen taskig engelska fòr mig inte. Skònt! Igàr àt vi pizza med alla sedan sà sov vi. Idag har vi varit pà deras skola och haft lite presentation och àtit god mat och fika! Dàrefter tog vi tàget till Milano, sedan tunnelbanan och nàr jag kommer upp se ser jag Domkyrkan. Hàftigare àn jag fòrvàntat mig!! Sedan gick vi och shoppade lite. Fanns H&M hàr, fast det mesta hade man redan sett i Sverige sà inget intressant men kòpte ett linne/klànning pà Zara. Sedan gick jag och min italienska till slottet. Ingen annan av svenskarna ville gà dit utan ville fara dàrifràn. Jag fattar inte. Man àr i Milano typ en gàng per liv och vill fara hem? Bedròvligt! Men tror inte de fòrstàr det hàr med sevàrdheter. Slottet var jàttefint och enormt, och parken bredvid var jàttevacker. Fast det regnade sà har jag haft en underbar dag! Nu àr jag màtt som fà efter en rejàl pastatallrik, kòtt, honungsmelon, godis och en bacio choklad. Imorgon bàr det av det Gardaland, sàgs vara jàttehàftigt och vackert! Jag var dàr dà jag var liten men kommer inte ihàg sà mycket tyvàrr. Vi hòrs imorgon!


image404

image411

image413

image412

image405

image406
Det sàgs att man fàr tur om man snurrar pà oxen sà hàr


image407

image410

image408

image409

Milano àr vackert, men inget àr vackrare àn Rom ;)
Puss!

Kommentarer
Postat av: Mia

Heeej! Hur går det? Funkar dte bra med den där tjejen? Har du kul? :)

Postat av: Anna

Milano e una bella citta. Roma? Ma Roma é Roma :)

2008-04-11 @ 20:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback