Ciao!

Nu fungerar blogg.se igen. Så nu kör vi! Fast egentligen, ska vi ta det om en vecka då jag är i Milano? För nu har jag ingen inspiration alls! Tittar jag ut genom fönstret ser jag grått, dimma och äckel. Ser jag på tv så ser jag inte Gossip girl utan A.S. Roma förlora mot Manchester United. Ser jag på mina naglar så är de inte rosa och välskötta utan naturliga och risiga. Jobbigt va? Nä det är faktiskt jobbigare än så. Men det ska vi inte prata om nu (började iofs skriva om det men det känns för privat och oangeläget att skriva här). Här är det bara La dolce vita som gäller. Visst? ;) Skämt å sido. Igår kunde varken jag eller mamma sova.. så vi gick upp mitt i natten och hade en "fest" med varm mjölk, digistivekex, päron, den äkta italienska fårosten som jag hade med mig från Italien och levande ljus. Efteråt somna vi båda som stockar. Skönt. Förresten är det första april idag: någon som blivit lurad? Det har faktiskt inte jag, men jag lurade mig själv i måndags: Jag gick upp vanlig tid (06.10), äter frukost, sminkar mig, klär på mig, tar bussen till sjukhuset, väntar där 10 min för att sedan ta mig till skolan. Som ni vet så ställde man om klockan i söndags och jag ser att klockan på dataskärmen på sjukhuset inte överensstämmer med min så jag tänkte: vafan kan inte ens de ställa om klockorna? Så oproffsigt. Sedan så tittar jag på min mobil, och på klockan där igen. Ser att ingen står på busshållplatsen utanför och då slår det mig. Jag glömde ställa om mobilen (alla andra klockor hade jag ställt om förutom dvd:n och datorn), eller mobilen var för lat för att ställa om sig själv. Jag förstod då att jag hade hett alarmklockan på 06.10 men egentligen var klockan 07.10. Jag låg en timma efter alla andra. Jag skrattade åt mig själv, skrev ett sms till amore hur dum hans flickvän egentligen är och tog bussen hem och städade ut hela min garderob.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback