A.S. Roma i Stadio Olimpico

Min dag igår:

Jag & Riccardo ♥ vaknade igår vid lunchtid och solen sken ute. Vi bestämde oss för att ta oss en picknick ute :) Så vi gick till Mc Donald´s, köpte med oss "lite" gott och gick till Parco Appia Antica. Och oj, det var verkligen sommar, svensk alltså! 21 grader och skinande sol.

image438

Jag älskar detta ställe! Men vi passade inte in med våran Mc Donalds bland alla hurtiga italienare :P

image439

Därefter for vi till Stadio Olimpico och såg A.S. Roma - Livorno Calcio, som slutade med 1-1 tyvärr. Det var en viktig match och Totti skadades och kommer inte kunna att spela på 6 månader, står det i tidningarna idag. Vi såg fotbollen med Tove, den svenska tjejen och hennes pojkvän =)

image433

Sen gick vi till stan och åt på en restaurang och avslutade med en glass på Giolitti och gick mot Pantheon och satte oss där:

image434

image435

image436

Klockan blev mycket och vi var tvugna att kuta till bussen, som vi tog precis vid Colosseum.

image437

Tack för en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Viika

Snubblade in här på din blogg och tänkte önska dig en trevlig fortsatt dag på samma gång :)

Postat av: Emilia

Du har så fint hår! :)

2008-04-20 @ 20:55:55
Postat av: Romulus

Nu blev man avundsjuk igen.. Visserligen börjar våren komma hit till Sverige också men jag vore ju hellre i Rom än här..

Stadio Olimpico ser riktigt mäktig ut!

2008-04-22 @ 10:31:11
URL: http://www.romulus.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback